fbpx
Close
Type at least 1 character to search
Back to top

Sobiesław
Zasada
Automotive

CASE STUDY

Sobiesław
Zasada
Automotive

CASE STUDY

Znacie to uczucie,

 kiedy dowiadujecie się, że będziecie współpracować z legendarną marką?

A co powiecie, gdy jej legendarność jest podwójna, tak jak w przypadku dealera Sobiesław Zasada Automotive? Mamy do czynienia nie tylko z jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych – Mercedes-Benz, ale też mistrzem rajdowym Sobiesławem Zasadą.

Czy da się sprzedawać Mercedesy na Facebooku? Tak, da się. My to robimy. 

Znacie to uczucie,

 kiedy dowiadujecie się, że będziecie współpracować z legendarną marką?

A co powiecie, gdy jej legendarność jest podwójna, tak jak w przypadku dealera Sobiesław Zasada Automotive? Mamy do czynienia nie tylko z jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych – Mercedes-Benz, ale też mistrzem rajdowym Sobiesławem Zasadą.

Czy da się sprzedawać Mercedesy na Facebooku?
Tak, da się. My to robimy. 

Problemy, z którymi
musieliśmy się zmierzyć:

01
Pozyskanie wysokiej jakości leadów

Naszym zadaniem jest pozyskanie leadów, które prowadzą do przesłania oferty i realnej sprzedaży

02
Pozyskanie leadów w określonym koszcie

Koszt pozyskania leada jest określony przed rozpoczęciem kampanii

03
Brak możliwości ingerencji w materiał graficzny

Nie mamy możliwości ingerencji w materiały graficzne otrzymane przez Klienta

Bierzemy się do pracy

SPECYFIKA PRODUKTÓW

Ruszamy z kampanią dotyczącą dwóch bardzo różnych produktów. Pierwszy z nich to Mercedes-Benz klasy E, czyli limuzyna z wyższej półki.Drugi natomiast to samochód dostawczy Mercedes Sprinter, kierowany głównie do firm. Brak możliwości zmian elementów graficznych wymusza na nas jeszcze więcej kreatywności w strategii reklamowej i samym copy.

STRUKTURA I TYP KAMPANII

Zaczynamy od przemyślenia struktury. Skoro mamy dwa różne produkty, będziemy mieć do czynienia z zupełnie różnymi kampaniami.Łączyć je będzie natomiast cel reklamowy, który ustalamy jako pozyskanie kontaktów za pomocą formularza błyskawicznego.

TARGETOWANIE REKLAM

Dla obu produktów zaczynamy od szerokiego targetowania po zainteresowaniach.Promowane modele to dwie różne grupy odbiorców o odmiennych potrzebach i wymaganiach, a duża grupa pozwala nam określić, jakie osoby są zainteresowane zakupem i chętniej wypełniają formularz.

FANI I KONKURENCJA

Zaczynamy przede wszystkim od fanów Mercedesa klasy E oraz Sprintera. Szukamy ich na profilu Sobiesław Zasada Automotive, jak i na Instagramie i tak naprawdę wszędzie, gdzie Facebook sięga.Nie odpuszczamy także konkurencji. W ten sposób wskazujemy użytkownikom alternatywę, której do tej pory nie brali pod uwagę.

REMARKETING I NIESTANDARDOWE GRUPY ODBIORCÓW

Gdy kampanie zdobywają odpowiednią ilość danych, przechodzimy do etapu drugiego. Poza targetowaniem po zainteresowaniach, uruchamiamy także remarketing ze strony www oraz niestandardowe grupy odbiorców.Wyznaczamy osoby, które miały kontakt z naszymi formularzami oraz te, które je wypełniły. To pozwala nam stworzyć różnego rodzaju grupy osób podobnych. I wtedy zaczyna się  magia.

WERYFIKACJA LEADÓW

W trakcie realizacji kampanii jesteśmy w stałym kontakcie z działem handlowym naszego Klienta i na bieżąco reagujemy na informacje, jakie otrzymujemy.Wiemy, czy leady, które od nas otrzymują wypełniają osoby realnie zainteresowane ofertą i czy “wiedzą one, w co klikały”.

Sobiesław Zasada Automotive Sobiesław Zasada Automotive

WYNIKI PROWADZONYCH DZIAŁAŃ REKLAMOWYCH

MERCEDES BENZ KLASY E

297

Pozyskane leady

281

Leady realne

46

Ilość ofert przesłanych przez dział handlowy Klienta

5

Ilość sprzedanych samochodów

9,13 zł

Średni koszt pozyskania leada

MERCEDES BENZ SPRINTER

257

Pozyskane leady

247

Leady realne

87

Ilość ofert przesłanych przez dział handlowy Klienta

5

Ilość sprzedanych samochodów

59,14 zł

Średni koszt pozyskania leada

Warto zaznaczyć, że...

Wyniki przedstawiane są zaraz po zakończeniu kampanii. W przypadku samochodów luksusowych proces
zakupowy była dość długi i finalizacja w postaci umowy kupna może pojawić się dopiero po kilku, a nawet
kilkunastu miesiącach  W końcu rozmawiamy o pojazdach wartych nawet 500 000 zł.

Tym bardziej cieszy fakt że umowy sprzedaży były podpisywane jeszcze w trakcie trwania kampanii oraz że promowane modele nadal się sprzedają, a minęło już kilka miesięcy od momentu pozyskania leadów.

a

Współpraca naszej firmy z agencją Friends Make Brands to m.in. kampanie Facebook Lead. Dzięki umiejętnościom agencji w zakresie marketingu internetowego, możemy skutecznie dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i generować wartościowe leady na platformie Facebook, Odpowiednia optymalizacja kampanii przekłada się na zwiększenie konwersji i osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Współpraca przyczynia się do zdobywania nowych klientów, co jest jednym z kluczowych elementów sukcesów sprzedażowych, naszej firmy, w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Barbara Bednarczyk | Szef Działu Marketingu | Sobiesław Zasada Automotive

Pozostałe
case studies

Potrzebujesz kampanii
reklamowej dla swojej marki?